Buy all your VW California Accessories at the Club Shop Visit Shop

WhatsApp groep Nederlandse en Belgische California eigenaren

Simonkor

Simonkor

Messages
9
Location
Bylum1901!
Vehicle
T6 Ocean 150
Hallo! Als je geboren bent tussen 1965 en 1975 uit Nederland of België komt en eigenaar bent van een VW California, sluit je dan bij deze community. In deze community kunnen deelnemers elkaar ontmoeten, aankondigingen ontvangen, ideeën, inspiratie.

 
Dag Pollewop, tja ik snap je punt echter het lijkt ons leuk een groep te creëren met California eigenaren in deze leeftijd categorie. Maar niemand wordt uitgesloten hoor, waarmee als je wilt deelnemen in de wharsapp groep ben je meer dan welkom.
 
Ergens toch wel raar, die leeftijdsgrens (ik ben van 1959); lijkt een beetje op vooroordelen naar jongere of oudere kampeerders ?
 
Het geeft me een beetje de neiging dan maar een groepje te starten met mensen die NIET geboren zijn tussen 1965 en 1975, uit Nederland of België komen en eigenaar zijn van een VW California ... ;)
 
Hallo! Als je geboren bent tussen 1965 en 1975 uit Nederland of België komt en eigenaar bent van een VW California, sluit je dan bij deze community. In deze community kunnen deelnemers elkaar ontmoeten, aankondigingen ontvangen, ideeën, inspiratie.

Blijkbaar een behoefte van bepaalde generatie.. zie niet direkt de meerwaarde ..
Dat is het mooie van dit forum, ze vragen niet welke leeftijd of gender je hebt enkel soms het bouwjaar van je voertuig maar dat is logisch om beter geholpen te worden.
Taal en nationaliteit is hier ook geen probleem ook al leid dit soms tot al of niet grappige misverstanden.
Zo worden jongeren met een oudere occasie vlot geholpen door ouderen die ondertussen misschien met het recentste model rondrijden.
En geloof me ,de jongeren leren hier vooral van de ervaring van de ouderen.
Allemaal niet kwaad bedoeld maar geef toe dat de oproep wat vreemd overkomt op dit forum.
 
Last edited:
Je moet ook even de instellingen van de groep in whatsapp aanpassen, nu kunnen alleen community admins posten, wordt best een eenzijdig verhaal op die manier…
 
All, de opschudding over leeftijd maakt nogal wat los blijkbaar. Zonder iemand te kort te willen doen begrijp ik de standpunten over de algemene aard van dit forum die ik volledig omarm en respecteer, waar leeftijd, gender, taal en nationaliteit niet uitmaken, zo moet het ook zijn en dat is inderdaad een van de sterke punten. Het zorgt voor een breed en divers publiek, waar iedereen welkom is en waar kennis en ervaringen worden gedeeld over generatiegrenzen heen.

Tegelijkertijd kan het erkennen en moet er m.i. ook ruimte kunnen zijn van specifieke behoeften in bepaalde subgroepen, zoals ook voor een specifieke generatie. Het sluit niet per se anderen uit, maar kan juist zorgen voor extra verbinding rondom levensloop onderwerpen, uitdagingen, interesses en behoeften die specifiek relevant zijn voor deze groep.

De oproep lijkt daarmee misschien wat ongebruikelijk in de context van dit forum, maar het mooie van een divers en inclusief platform als deze is juist dat het ruimte biedt voor allerlei soorten gesprekken en behoeften.
 
Je oproep is wat ongelukkig geformuleerd. We leven helaas in een wereld die momenteel heel woke probeert te zijn.
Ben benieuwd of jou doelgroep groot genoeg is om hierbinnen een whatsapp groep samen te krijgen. Het Nederlandstalig gedeelte op dit forum is ook niet bijzonder actief of druk bezocht.
Houd ons op de hoogte.
 
Dag Roger, dank voor je reactie, we gaan het zien. Vind het ook wel boeiend en interessant hoe de ontwikkeling zal zijn
 
Het Nederlandstalig gedeelte op dit forum is ook niet bijzonder actief of druk bezocht.
Er is natuurlijk voor de Nederlandstalige T4-, 5- en 6-gemeenschap ook al heel lang weetjewel.nl met forum en faceboekgroep.
 
Dag Roger, de weetjewel site kende ik niet, en is idd heel handig, dank! Vwb facebook dat gebruik ikzelf niet en is afnemend sociaal platform qua gebruik.
 
Alle maar

gedaan, dank voor de tip
Simon, nu heb je ingesteld dat alle leden anderen kunnen toevoegen aan de community, maar nog steeds kunnen alleen admins posten. En waarom een community en niet gewoon een appgroep? Ik kijk het even aan, maar zie nu de voordelen ook nog niet… en heel erg storm loopt het ook niet.
 
Dag Roger, de weetjewel site kende ik niet, en is idd heel handig, dank! Vwb facebook dat gebruik ikzelf niet en is afnemend sociaal platform qua gebruik.

Afnemend voor de jeugd maar zeer zeker niet voor de generaties welke een California voor de deur hebben staan. Check de vele California groepen maar eens op Facebook. Enorm druk en erg handig bij problemen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hallo. Whatsapp is helemaal niet mijn medium om te praten over california’s en al dat erbij hoort of kan horen; ik gebruik dit forum en de druk gebruikte facebookgroepen. Ikzelf ben al geruime tijd lid van een Franse, een Duitse, enkele Belgische en enkele Engelse. Ik post er geregeld en geef zo veel info door, kan er vragen stellen en zelf ook veel info verkrijgen. Je ziet er prachtige foto’s en doet ideeën op voor trips en reizen. Ook hier op het forum ben ik actief.
Oja, ik ben wel in je oorspronkelijke leeftijdscategorie en voelde me niet aangesproken en dit heeft helemaal niet met woke te maken want daar hou ik me liefst ver van :D Desalniettemin wens ik je succes met je whatsapp groep want we hoeven niet allemaal hetzelfde te denken en je zult wel je leden vinden, hier of elders. Misschien is whatsapp wel het ‘nieuwe’ medium en ben ik niet meer mee maar ik hou het bij hoe ik me nu informeer en zeker ook tips en info doorgeef. Trouwens, en dit is niet negatief bedoeld, dat je weetjewel niet kende en hier al een jaartje ‘lid’ bent en dan toch nog iets anders wilt aanmaken, toont voor mij aan dat je niet erg ‘actief’ bent hier, op de vele facebookgroepen of in het algemeen als het over de california gaat. Is het eerder om antwoorden te vinden? Deze kan je hier (en zeker ook op enkele heel actieve Facebookgroepen) posten en je zult goeie antwoorden krijgen. Met de zoekfunctie geraak je heel ver. Ik bedoel maar: zo kan het ook; misschien iets om over na te denken. Denk je echter dat je meer baat vindt bij een whatsapp groep moet je dit zeker doen. Succes!
Groeten
 
Last edited:
Afnemend voor de jeugd maar zeer zeker niet voor de generaties welke een California voor de deur hebben staan. Check de vele California groepen maar eens op Facebook. Enorm druk en erg handig bij problemen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat weetjewel-forum kende ik ook niet ! Bedankt voor de tip !
 
Dat weetjewel-forum kende ik ook niet ! Bedankt voor de tip !
Hoofdzakelijk t4-t5 maar het begint er ook wat over de t6 (t6.1) te gaan. Wij hadden 10jaar een t4 en leerden het indertijd zo kennen. Er is ook een facebookgroep. Wel leuk allemaal.
 
Back
Top