R
Racerke600
Hallo allemaal,
Binnenkort mag ik mijn alleereerste eigen VW Cali gaan afhalen, het is een Coast geworden met redelijk wat opties erop en een aardbei rode dakje
Foto's volgen nog wel als ik hem in bezit heb, einde Mei normaal gezien.
De reden van deze post is hetvolgende, bij de eerste administratieve keuring wordt er een weging gedaan.
Ik weet dat alle vloeistoffen minstens 90% moeten gevuld zijn etc...
Maar wat is nu eigenlijk het nut van deze weging? De MTM is sowieso 3000kg.
Dus of je nu 2400kg of 2450kg rijklaar weegt, wat maakt dit uiteindelijk uit?
Ik vermoed dat bij een politiecontrole langs de snelweg, ze toch ook je wagen op een weegbrug gaan zetten, en niet bvb elk stuk bagage apart gaan beginnen wegen?
Bijkomstig kom ik bij mijn tweede vraag omtrent het gewicht. Is het zinvol om naar de keuring te rijden, zonder de luifel, matrassen, tafel, stoelen.
Om zodoende een zo laag mogelijk gewicht te bekomen?
Alvast bedankt, om mee te willen 'denken'
Binnenkort mag ik mijn alleereerste eigen VW Cali gaan afhalen, het is een Coast geworden met redelijk wat opties erop en een aardbei rode dakje
Foto's volgen nog wel als ik hem in bezit heb, einde Mei normaal gezien.
De reden van deze post is hetvolgende, bij de eerste administratieve keuring wordt er een weging gedaan.
Ik weet dat alle vloeistoffen minstens 90% moeten gevuld zijn etc...
Maar wat is nu eigenlijk het nut van deze weging? De MTM is sowieso 3000kg.
Dus of je nu 2400kg of 2450kg rijklaar weegt, wat maakt dit uiteindelijk uit?
Ik vermoed dat bij een politiecontrole langs de snelweg, ze toch ook je wagen op een weegbrug gaan zetten, en niet bvb elk stuk bagage apart gaan beginnen wegen?
Bijkomstig kom ik bij mijn tweede vraag omtrent het gewicht. Is het zinvol om naar de keuring te rijden, zonder de luifel, matrassen, tafel, stoelen.
Om zodoende een zo laag mogelijk gewicht te bekomen?
Alvast bedankt, om mee te willen 'denken'