Buy all your VW California Accessories at the Club Shop Visit Shop

Huishoudaccu laadt niet aan walstroom

m.terlouw04

m.terlouw04

Messages
9
Location
NL
Vehicle
Grand California 680
In mijn GC 680 geeft mijn display aan dat de hh-accu leeg is. Bij de accustest is de accu echter vol. Aan de walstroom geeft het display wel aan dat er geladen wordt, maar toch zakt het aantal te gebruiken uren steeds naar nul. Ook na een reset (accupolen losgemaalt) blijft het probleem.
Heeft iemand hier ook ervaring mee of weet iemand een oplossing ?
 
The control panel reset can reliably be done via the isolator in the utility cupboard, Power cycle 10s off then back on, this often fixes strange errors. For an additional level of reset restarting the KFG (J608) special function unit can be done which involves pulling the blue plug out. First isolate the control panel via the isolator switch in the utility cupboard, then look under the dash in-front of the left hand seat (drivers seat in left hand drive vehicles) and you should see a blue connector, unplug, wait 10s, plug back in then turn the isolator switch back on.

(Disconnecting the leisure battery does not stop the solar MPPT from providing power to the leisure 12V system)
 
I had a previous issue where the control panel always said the battery was 100% when not on shore power and that nothing was being drawn regardless if I had lights etc. On. The leisure battery would not charge from the alternator either when driving. When using shore power it was fine. VW conducted a software update and this resolved the issue.
 
Het resetten van het bedieningspaneel kan betrouwbaar worden uitgevoerd via de isolator in de meterkast, stroom uit en weer aan, 10s uit en weer aan, hierdoor worden vaak vreemde fouten opgelost. Voor een extra niveau van resetten kan de KFG (J608) speciale functie-eenheid worden uitgevoerd, waarbij de blauwe stekker eruit wordt getrokken. Isoleer eerst het bedieningspaneel via de scheidingsschakelaar in de meterkast, kijk dan onder het dashboard vóór de linkerstoel (bestuurdersstoel in voertuigen met links stuur) en u zou een blauwe connector moeten zien, trek de stekker uit het stopcontact, wacht 10 seconden, sluit de stekker aan weer in en zet de isolatieschakelaar weer aan.

(Het loskoppelen van de vrijetijdsaccu verhindert niet dat de zonne-MPPT stroom levert aan het vrijetijds-12V-systeem)
Hoe krijg ik die blauwe stekker los, dat lukt mij niet tot nu toe ?
 
Its awkward, usually you need a screwdriver to ease the retention clip.
 
Het is lastig, meestal heb je een schroevendraaier nodig om de retentieclip los te maken.
Die stekker krijg ik niet los. Ik heb nu de hoofdschakelaar uitgezet, los van de walstroom en daarna de beide accupolen van de HH-accu losgemaakt. Na enige tijd weer vastgemaakt, daarna de motor gestart en toen was het display daarmee gereset. Ik hoop wel dat ik dit niet steeds moet herhalen.
 
Back
Top