Buy all your VW California Accessories at the Club Shop Visit Shop

eindelijk toch een nieuw kampeerbus: Coast dsg 150 Starlight Blue

starlightblue

starlightblue

Messages
30
Location
Belgium
Vehicle
T6.1 Coast 150
Na bijna 10 op pad geweest te zijn met onze Vw t2b Westfalia '74 hebben we een nieuwe versie ervan aangeschaft.
Een California 6.1 Coast met standverwarming de duurdere airco (2e verdamper,..) de digitale cockpit, de buitendouche, de toppermatras,...
Een fietsenrek hebben we erbij genomen alsook een trekhaak.
Het handmatige dak laat zich vlot openen, de gasveren duwen dit vlot omhoog, electro-hydraulisch vond ik geen meerwaarde zoals ook een electrische schuifdeur er voor mij geen is (deur rolt vlotjes dicht).

ik heb deze als stockwagen gekocht (stond in Genk in de etelage), na een 3tal weken kon ik deze in ontvangst nemen met een 5 procent korting op de catalogusprijs, ik zie er regelmatig tweedehands te koop staan met een prijs duurder dan nieuw!

IMG_20220514_144506_160.jpg

IMG_20220514_144536_549.jpg
 
Lucky guy, denk dat iedereen die zit te wachten op levering nu stik jaloers is ;)
Welkom op het forum en geniet van de upgrade!
 
Mooie bus! Toen wij de onze kochten bestond er nog geen Coast, maar nu zouden we er ook voor gaan!
 
Proficiat! Wij ook na 10 jaar reizen en tripjes met onze T4 westfalia van ‘91 overgeschakeld naar een coast. Het elektro-hydraulisch dak moest ik niet hebben maar idd wel de airco met twee pompen, ook verwarming en nog wat zaken. Nu enkele weken geleden in ontvangst genomen en… 20 maanden gewacht op de juiste maar om het met een cliché te zeggen: het wachten waard. En eigenlijk een ‘goedkope’ want prijs bij levering was die van op de bestelbon van augustus 2020 (nogal logisch maar blijkbaar niet overal). Bijna alle jonge tweedehandse zijn duurder dan de onze maar ook de nieuwprijs van nu is veel hoger dan toen wij bestelden dus hopelijk is de 5% die je kreeg niet op de prijs van nu maar op de prijs van toen zij hem bestelden.
Veel plezier ermee en als je iets wilt weten over die moderne machines: dit forum is een eindeloos vat vol kennis en hulpvaardige leden :thumb
Ik moet ook nog eens een foto maken van de twee naast elkaar want -voorlopig- kan ik nog geen afscheid nemen van onze trouwe westy.
 
het enige dat me stoort is het Discovery Pro-systeem, naar mijn gevoel totaal nutteloos, eindeloze menu-tjes swipe veldjes,... Een smartphone heeft meer mogelijkheden zonder al die menu's en een altijd up to date GPS enkel de dab-radio is een meerwaarde.
een stuk velcro erover en de smartphone er tegen plakken voor een duidelijke gps ;)
 
Hmm, zelf onbekend met het Discovery Pro systeem, maar in onze T6 (Discover Media systeem) koppel ik de iPhone via usb, en via "app" keuze kan ik Google net zo bedienen als op de iPhone zelf. (of begrijp ik je verkeerd?)
 
enkel google maps kan je gebruiken en is nuttig, iets opzoeken op google of andere apps gaat niet, maar dan kan je net zo goed op het scherm van je smartphone kijken zonder al die verbindingscode's, het geluid van de smartphone gaat evengoed over bluetooth.
de naam van het systeem is inderdaad Discover Media ipv pro, met navigatie en spraakherkening, het zat in de wagen die in stock was, vandaar.
 
Tja, over de gps is al één en ander gezegd maar wij namen de upgrade radio (gewoon discovery denk ik) maar niet de pro: ik wilde nog de twee fysieke knoppen en ja, ook de gps: we maakten al meerdere malen mee dat we geen of slechte gsm ontvangst hadden en dat Waze of iets dergelijks niet werkten op zoek naar die leuke slaapplaats of uitzichtpunt. De oude gps had toen wel signaal en zo was er weer guidance.
Vandaar de ingebouwde gps in de upgrade radio. We hadden vorige zomer een california van de dealer mee en ik was niet onder de indruk van de gps maar we zullen deze waarschijnlijk sporadisch gebruiken en eerder waze aanleggen. De connectie met een smartphone (Apple) werk echter wel perfect en dus bedien je je gsm met het scherm van je radio. Iets opzoeken deed ik nog nooit met de autoradio en de spraak functie mag je vergeten. DAB ontvangst is ook heel wat beter dan verwacht (rekening houden met wat ze er hier al over schreven) en eigenlijk tot nu toe (2 weken :Grin) foutloos.
 
Last edited:
Iemand een idee of je " we connect" moet instaleren? Welk nut heeft dit? Kan je dan destand verwarming van op afstand opzetten of kost dit per jaar weer een abonnement?
 
Weconnect is een leuke toevoeging om je voertuig te controleren op de kilometerstand, of dat de deuren afgesloten zijn. Ik dacht de eerste 2jr gratis...
De standverwarming van de cabine gaat met de (bijgeleverde) afstandsbediening. Er zijn kits beschikbaar om de automatische motorverwarming om te bouwen naar een standkachel bestuurbaar dmv een app (ong. 800eu)
 
Een afstandsbediening van de standverwarming heb ik niet erbij gekregen.

Nu iets heel anders, ik heb nu 380 km op de teller en blijkbaar is de DSG-versnellingsbak stuk gegaan, een schok op de autostrade, daarna een schuur-rattel geluid en uiteindelijk laten uitbollen tot op pechstrook (geen versnelling meer mogelijk ook geen P)
Laten afspelen door VAB naar de garage.
Gelukkig was ik niet ver van thuis, maar het probeer-kampeer-weekendje zal ik dus moeten uitstellen, we zouden nu komende weekend voor de eerste maal gaan kamperen naar Zeeland. Niet dus.

IMG_20220524_161822_734.jpg
 
d'er is eindelijk schot in de zaak;
Deze week zou de versnellingsbak hersteld zijn.
De gps wordt ook geüpdatet (de aanwijzer stond altijd uit beeld). als ook het city brake systeem dat zich altijd terug uitschakelde zou nagekeken worden.
Ondertussen zijn we gelukkig nog met de T2b weg kunnen gaan.
De dochter (en partner) gaat er het eerste mee op verlof; dat was ook het opzet; de California gaat ook gebruikt worden door de kinderen (ondertussen volwassenen).
dan 21 juli vertrekken we er zelf mee weg naar Frankrijk (Vendée).
 
Lijkt me niet leuk om na 400km al afgesleept te moeten worden in de nieuwe. Gelukkig hebben jullie nog een betrouwbaar oudje :happy
 
Ik stond na 400 km ook alweer bij de dealer met een AD-Blue fout maar dit is toch nog 'zwaarder'. (Intussen heb ik er 11000 km (net een 7000 km rondtrip Scandinavië gedaan)).

Hopelijk zijn de problemen bij jullie snel vergeten en kunnen de zomertripjes snel van start gaan! Geniet ervan!
 
d'er is eindelijk schot in de zaak;
Deze week zou de versnellingsbak hersteld zijn.
De gps wordt ook geüpdatet (de aanwijzer stond altijd uit beeld). als ook het city brake systeem dat zich altijd terug uitschakelde zou nagekeken worden.
Ondertussen zijn we gelukkig nog met de T2b weg kunnen gaan.
De dochter (en partner) gaat er het eerste mee op verlof; dat was ook het opzet; de California gaat ook gebruikt worden door de kinderen (ondertussen volwassenen).
dan 21 juli vertrekken we er zelf mee weg naar Frankrijk (Vendée).
Mooi te lezen. Veel plezier ermee in de Vendée.
 
het enige dat me stoort is het Discovery Pro-systeem, naar mijn gevoel totaal nutteloos, eindeloze menu-tjes swipe veldjes,... Een smartphone heeft meer mogelijkheden zonder al die menu's en een altijd up to date GPS enkel de dab-radio is een meerwaarde.
een stuk velcro erover en de smartphone er tegen plakken voor een duidelijke gps ;)
Wij hebben de pro nu 4 weken gebruikt op reis naar zweden en zijn heel tevreden, veel meer mogelijkheden dan de vorige in onze t6. Wij hebben de digitale cockpit en het is handig om een gps met aparte inzoom te hebben in je dashboard achter het stuur. Toegegeven, je moet het even leren gebruiken en de handleiding is niet uitgebreid genoeg. Zo hadden we even moeite om uit te zoeken hoe je coordinaten kon ingeven , maar dankzij dit forum snel gevonden. De verkeersinfo was steeds real time up to date met werken en ongevallen en vertragingen, we kregen onderweg de keuze om alternatieve snellere route te nemen etc..
zonde om het niet te leren gebruiken.
 
Back
Top